شناخت-رفتار درمانی:
درمان کیست تخمدان .درمان طاسی .درمان عفونت های کلیوی ومثانه صددرصدگیاهی وصددرصدتضمینی

آمار مطالب

کل مطالب : 168
کل نظرات : 32

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 68

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 15
باردید دیروز : 73
بازدید هفته : 365
بازدید ماه : 364
بازدید سال : 2630
بازدید کلی : 46814

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت تولیدوپخش عرقیات وگیاهان دارویی کاکامانی و آدرس kakamani-2.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد,صابر
تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1391
نظرات

 

 

 

درمان

شناخت-رفتار درمانی:

· شناخت درمانی گونه ای از روان درمانی است که یکی از درمانهای بسیار موثر برای اختلال وسواسی-جبری به حساب می آید. روان درمان به شما کمک می کند تا منشا افکاری که منجر به نگرانی می شود و علت پیدایش آنها را بفهمید و سپس به شما کمک می کند تا افکار واقع بینانه تر را جایگزین نگرانی های بی مورد کنید. در شناخت درمانی شما یاد می گیرید که چگونه شیوه تفکر خود را تغییر دهید. جلسات معمولا 50 دقیقه و در عرض چندین هفته برگزار می شود.

· رفتار درمانی: تلاش برای تغییر رفتارهای آسیب زا و یا بی فایده. به عنوان پاسخ جسمانی ناشی از نگرانی می تواند برای بدن بسیار مضر باشد و روان درمان به شما کمک می کند تا علائم جسمانی را کنترل کرده و رفتارهایی دیگر را جایگزین رفتارهای بی فایده مانند قدم زدن بی هدف در اتاق یا جویدن ناخن ها کنید. تمرین تنفس های عمیق در زمان اضطراب یکی از تمرین های این قسمت از درمان است. رفتار درمانی معمولا در عرض چند هفته انجام می گیرد.

· شناخت-رفتار درمانی در واقع ترکیب دو درمان فوق است که همزمان تلاش می کند تا افکار و رفتار را تغییر دهد. شما در این جلسات یاد می گیرید که چگونه آرامش داشته باشید، چگونه مشکلات پیش رو و شرایط استرس زا را حل کنید و چگونه خود را با شرایط موجود تطابق دهید.

دارو درمانی:

داروهای ضد افسردگی که بازجذب سروتونین در مغز را مهار می کنند، قادرند علائم مربوط به اضطراب منتشر را نیز تا حد قابل توجهی کاهش دهند. این داروها روی تعادل مواد شیمیایی مغز، خصوصا سروتونین، که به نظر می رسد منجر به اضطراب شود، اثر می گذارند.

داروهایی از این دسته که برای درمان اضطراب منتشر استفاده می شود، سیتالوپرام و پاروکستین می باشند.

توجه: نزدیک به 2 تا 4 هفته زمان می برد تا داروهای فوق اثر خود را آشکار سازند و بیشترین میزان تاثیر دارو از هفته 12 به بعد است. متاسفانه خیلی از افراد تحت درمان پس از یک هفته استفاده مصرف دارو را با این تصور که غیر مفید است، کنار می گذارند.

نکته دیگر آنکه داروهای فوق اثر آرامبخشی نداشته و از طرفی دیگر اعتیاد آور نیز نیستند. این داروها برای اثر بخشی نیاز به زمان دارند.

در برخی افراد مبتلا به اضطراب منتشر، مصرف دارو در چند روز اول، علائم اضطراب را تشدید می کند که موقتی خواهد بود.

بوسپیرون

دارویی ضد اضطراب و انتخابی دیگر برای درمان اضطراب منتشر می باشد. مکانیسم و عملکرد آن برای کاهش علائم اضطرابی مشخص نیست ولی به نظر می رسد به تعادل شیمیایی مواد موجود در مغز کمک می کند.

نزدیک به دو هفته زمان می برد تا تاثیر آن مشخص شود.

معمولا با دوز کم شروع شده و در عرض 2 تا 3 هفته به دوز درمانی مورد نظر می رسد.

معمولا ابتدا به مدت 8 هفته مصرف دارو امتحان می شود؛ چنانچه موثر و کمک کننده بود، تا چند ماه بسته به نظر پزشک می تواند ادامه یابد.

اگر از داروهای ضد اضطراب نظیر دیازوپام در یک ماهه اخیر استفاده کرده اید، ممکن است اثر بخشی بوسپیرون کاهش یابد.

عوارض جانبی بوسپیرون می تواند سر درد وسرگیجه باشد که معمولا ظرف دو هفته از مصرف آن بهبود می یابد.

بنزودیازپین ها مانند دیازوپام، آلپرازولام و یا کلردیازوپوکساید

این داروها بطور وسیع در درمان اضطراب بکار می روند و علائم را بطور موثری کاهش می دهند. مشکل استفاده از این داروها، خاصیت اعتیادآوری آنهاست و اینکه پس از چند هفته خاصیت خود را از دست می دهند. لذا به عنوان درمان طولانی مدت در نظر گرفته نمی شوند ولی معمولا به مدت 2 تا 3 هفته و تا زمانیکه داروهای معرفی شده فوق تاثیر خود را برای کنترل اضطراب بگذارند، تجویز می شوند.

هیدروکسی زین

گاهی اوقات برای بهبود علائم اضطرابی تجویز می شود. عارضه آن خواب آلودگی می باشد.

پروپرانولول

این دارو برای کاهش علائم جسمانی اضطراب از جمله افزایش ضربان قلب، لرزش صدا و لرزش دست ها استفاده می شود و روی نگرانی های ذهنی تاثیری ندارد. همچنین این دارو گزینه ای برای درمان اضطراب منتشر نمی باشد.


تعداد بازدید از این مطلب: 1867
موضوعات مرتبط: اعصاب شناسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ تولبد عرقیات و محصولات دارویی گیاهی کاکامانی خوش آمدید.این وبلاگ برای درمان گیاهی بسیاری از بیماری ها میباشد.منتظر نظرات وسوالات شما دوستان عزیز هستیم.با تشکر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود